Порядок державної підсумкової атестації учнів 9-х класів з біології у 2017 році
ДПА-2017 з біології в основній школі (9 клас)
Атестаційна робота з біології
укладається вчителем із завдань, що відповідають змісту і державним вимогам до
рівня загальноосвітньої підготовки учнів з таких розділів програми з біології
для 7 – 9 класів: «Людина», «Біологічні основи поведінки людини» – 70 %
завдань; «Рослини», «Гриби та лишайники», «Бактерії», «Тварини», «Організми і
середовища існування» – 30 % завдань.
Елементи змісту атестаційної роботи: роль біології в практичній діяльності
людини; методи вивчення живих об’єктів (спостереження, опис, вимірювання,
експеримент); ознаки організмів; особливості рослин, грибів, бактерій, тварин,
їх значення у природі та використання у практичній діяльності людини; взаємодія
різних видів в природі, правила поведінки в природі; будова рослинних і
тваринних клітин; особливості організму людини, його будови та процесів
життєдіяльності (тканини, органи і системи органів, процеси життєдіяльності,
внутрішнє середовище, імунітет, нейрогуморальна регуляція процесів
життєдіяльності, профілактика захворювань, правила здорового способу життя,
надання першої допомоги).До атестаційної роботи включаються завдання різних рівнів складності:
- завдання на відтворення знань, які передбачають уміння розпізнавати типові біологічні об’єкти, процеси, явища; давати визначення основних біологічних понять; користуватися біологічними термінами і поняттями тощо;
- завдання на застосування знань, які передбачають використання уміння описувати, характеризувати, порівнювати біологічні об’єкти, явища, процеси; описувати і пояснювати результати експерименту, дані таблиць, графіків; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, робити висновки; використовувати знання у практичній діяльності.
Атестаційна робота має включати 75 % завдань на
відтворення і 25 % завдань на застосування знань.
До атестаційної роботи включаються завдання різних типів: тестові завдання
закритої форми (з однією правильною відповіддю, з кількома правильними
відповідями, на встановлення відповідності); обов’язково включаються завдання
відкритої форми (з короткою та розгорнутою відповіддю); завдання, які
передбачають здійснення аналізу діаграм, графіків, таблиць; завдання, в яких
учням пропонується прочитати текст і використовуючи його зміст виконати
завдання.Час, який відводиться на виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній роботі, кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель. Для укладання атестаційних робіт учитель може використовувати збірники завдань для проведення державної підсумкової атестації з біології, або інші збірники завдань з біології, що мають відповідний гриф, з урахуванням вимог, що зазначені вище.
Складено на підставі Орієнтовних вимог до проведення Державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2016/2017 навчальному році, відповідно до листа МОН № 1/9-149 від 13 березня 2017 року.