Урок біології з розділу «Рослини. Будова
і життєдіяльність рослин» на тему: «Листок.
Лабораторна робота 7. Будова і різноманітність листків»
МЕТА: - ознайомити із різноманітністю листків,
особливостями будови та їх
функціями;
- дати поняття про жилкування
та їх різноманітність;
- особливу увагу звернути на
різноманітність форм листкових
пластинок;
пластинок;
- формувати практичні вміння та навички
розпізнавати різні листки;
- уміння
виділяти головне та робити відповідні висновки; розвивати
пам’ять, увагу, мислення;
- виховувати
бережливе ставлення до навколишнього середовища та
любов до рідного краю.
любов до рідного краю.
ОБЛАДНАННЯ: схеми, малюнки,
таблиці, гербарій, мультимедійна презентація.
ТИП УРОКУ: Урок засвоєння нових знань
ХІД УРОКУ
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
МОМЕНТ.
Підготовка
учнів до уроку, організація уваги, налаштування.
[додаток 1]
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Виконання інтерактивної технології
“Незакінчене речення”.
1. Рослина має органи: корінь і
…………
2. Пагоном називають стебло з розташованими на ньому …..
3. Пагін розвивається з вегетативної ………..
4. Зовні брунька вкрита ………………..
5. Брунька – це ……………..
6. Основною пагона є ……………..
7. За наявністю деревини стебла бувають ……………
8. Стебло росте в товщину за рахунок поділу ………………
9. Стебла виконують функції ………………
10. Ділянку стебла, до якої кріпиться листок називають ………
11. Ділянку між двома найближчими листками називають …..
12. До видозмінених пагонів належать ……………..
ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
2. Пагоном називають стебло з розташованими на ньому …..
3. Пагін розвивається з вегетативної ………..
4. Зовні брунька вкрита ………………..
5. Брунька – це ……………..
6. Основною пагона є ……………..
7. За наявністю деревини стебла бувають ……………
8. Стебло росте в товщину за рахунок поділу ………………
9. Стебла виконують функції ………………
10. Ділянку стебла, до якої кріпиться листок називають ………
11. Ділянку між двома найближчими листками називають …..
12. До видозмінених пагонів належать ……………..
ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Вчитель.
Успіх Здоров’я Праця Знання Бажання
-
А де все
це можна здобути?
-
Давайте пригадаємо що ми знаємо про
пагін вже маємо.
-
А яку складову нам ще слід вивчити?
Повідомлення теми уроку (Слайд 1)
Листок. Лабораторна робота № 7. Будова і різноманітність листків.
Вчитель. Які ж завдання
ми собі ставимо?
Сьогодні на уроці ми маємо з`ясувати.
Доповнюється
схема-завдання уроку.
Проблемне питання (Слайд 2)
Запам'ятайте такі ключові поняття і терміни: (Слайд 3) [додаток 2]
Листок
Будова?
Функції?
Різноманітність
листків
Етап проектування.
Діти перед нами чітко постало завдання уроку. Складаємо план його
реалізації. Давайте згадаємо, які дії нам разом слід виконати для того щоб досягти
поставленої мети. Ці дії вам відомі і застосовувалися неодноразово у нас на
уроках.
Спробуємо з’ясувати. Інтерактивна
вправа «Аукціон ідей».
Ми вже багато знаємо про корінь,
стебло, бруньки, а тепер настала черга листків.
Прослухайте вірш.
Коріння та листки. [додаток 3]
Коріння та листки. [додаток 3]
- Хто ж має рацію: коріння чи листки? Як ви вважаєте?
- Хто кому має дякувати і чому
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Листок.
1 .Тож починаємо
нашу роботу. Давайте згадаємо визначення терміну листок? (Слайд
4-5 )
- А яку ж
роботу виконує листок у рослині? Тобто які функції листка?
2. А чи всі листки
в природі однакового розміру?
Давайте
заглянемо у нашу книгу рекордів Гіннеса...
Книга рекордів
Гіннеса (виступ учня), показ слайдів.
[додаток 4]
Складання моделі
листка.
Опитування учнів:
Опитування учнів:
- Що є
складовими елементами листка?
2. Вчитель показує два гербарних зразках малюнки
(листки прості і складні)… - На вашу думку чим вони відрізняються один від
одного....
3. Вчитель показує два види листків (черешкові і сидячі).
Інтерактивна вправа «Метод
спроб і помилок».
- Чим на
вашу думку відрізняються ці два види листків?
(Слайд 8)
- Яку ж вони
носять назву, давайте звернемося за інформацією до підручника.
4.Будова листка
Виконання лабораторної роботи 7. “Будова і різноманітність
листків”.
Мета: навчитися визначати типи листків за особливостями морфологічної будови,
Мета: навчитися визначати типи листків за особливостями морфологічної будови,
листорозміщення,
жилкування.
Різноманітність листків за структурою (Слайд 9-15 )
Різноманітність листків за структурою (Слайд 9-15 )
[додаток 5]
5. 3авдання для
всього класу. ( гербарні зразки
прикріплені на дошці)
Серед 5 гербарних зразків знайти зайве і
пояснити чому? Назвати вид цього листка листка і назву рослини. Каштан,
шипшина, дуб, горошок,
астрагал.
Робота з таблицею. (Слайд
16 - 21)
Оформлення роботи в лабораторному
зошиті. Висновки.
6. Давайте з вами визначимо чим
відрізняються ці малюнки.
В дійсності
листки розрізняють також і за типом жилкування.( складання схеми та
прикріплення малюнків)
(Слайд 22 - 23)
7. Коли ви
уважно придивитесь до рослин, що можна побачити?
Типи листорозміщення
Захист
проекту учнем. Цікавлячись
явищем листкової мозаїки я підготувала проект…
Висновок: Листок складається
з................................................................. ,
його будова зумовлюється його................................. .Основа з'єднує
листок з ............................... . Черешок якнайкраще орієнтує...................
............................ . Пластинка забезпечує.................................
9. Підведемо підсумок нашого уроку і запишемо висновок до нашого уроку.
його будова зумовлюється його................................. .Основа з'єднує
листок з ............................... . Черешок якнайкраще орієнтує...................
............................ . Пластинка забезпечує.................................
9. Підведемо підсумок нашого уроку і запишемо висновок до нашого уроку.
ЦЕ ЦІКАВО! . Висновки.
(Слайд 25- 28)
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ.
І. Тестування з використання програми „ТЕST-w”
ІІ. Біологічний
диктант: закінчити фрази.
(взаємоперевірка) (Слайд 30)
IІІ. Встановіть відповідність. (Слайд 31)
VІ.
ПІДСУМОК УРОКУ.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Обов’язкове: опрацювати
§, вивчити поняття, завдання в друкованому зошиті.
Індивідуальне: а) підібрати цікавий матеріал.
б) творче: скласти
кросворд з теми «Листок».