вівторок, 1 березня 2016 р.

Педагогічна скарбничка. Школа молодого вчителя



ПЛАН РОБОТИ
Школи зростання педагогічної майстерності „Шлях до майстерності” вчителів хімії та біології
на 2015/2016 н.р.






ВІДДІЛ ОСВІТИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
                                                           
Погоджено на засіданні методичної ради
відділу освіти
протокол № ___ від _____________ р.                                Затверджую
                                                                                               Завідуюча методкабінетом відділу освіти
                                                                                        "____" __________________ 2016 р.



ПЛАН РОБОТИ
Школи зростання педагогічної майстерності
„Шлях до майстерності”
вчителів хімії та біології
на 2015/2016 н.р.




МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА ШКОЛИ ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ:
«ОВОЛОДІННЯ НОВИМИ МЕТОДАМИ ТА ПРИЙОМАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ХІМІЇ ТА БІОЛОГІЇ»
 

                                       
                                                                                                
                                                             Керівник ШЗПМ:
                                                                              Нестерчук Тетяна Миколаївна
                                                                   вчитель хімії та біології
                                                                             Жавинської ЗОШ І-ІІ ступенів

ВСТУП
     Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від професійної підготовки і особистих якостей, а й від того, у який колектив він потрапить, які умови праці і побуту йому створять, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творчий початок.
     «Учитель живе доти, доки вчиться; щойно перестає вчитися,
в ньому помирає учитель».
                                                                                     Костянтин Ушинський

       Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, дякуючи обстановці творчої праці педагогічного колективу і учнівського".
В.О. Сухомлинський

Формування вчителя як творчої особистості, здатної до створення якісного нового, значущого для практичної педагогічної діяльності, - одне з найважливіших завдань сучасної науки і практики.                                                                      
«Майстерність не є якимось особливим мистецтвом, що вимагає таланту, але це спеціальність, якої треба навчатись, як треба навчити лікаря його майстерності, як треба навчити музиканта» .
 А. С. Макаренко

      Урок – це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, його ерудиції.   
                                  В. Сухомлинський

     Школа – це життєвий простір дитини;  тут вона не просто готується до життя, а живе.
    Вчитель готується до гарного уроку все життя. Така духовна й філософська основа професії й технології нашої праці: щоб дати учневі іскорку знань, вчителеві необхідно вбрати ціле море світла.                                                                                     
                                                                                      В.Сухомлинський

МЕТА «ШКОЛИ ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ»:
-         формування професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження і методів перспективного педагогічного досвіду.
Напрямки методичної роботи з молодими вчителями:
1.            Надання молодому фахівцю кваліфікованої, ефективної та своєчасної допомоги в:
-    організації навчально-виховного процесу та підвищення фахового рівня відповідно до державного стандарту;
-    розробці навчально -  програмної документації (навчальних планів, програм);
-    доборі матеріалів з питань удосконалення форм і методів навчання та виховання;
- у впровадженні новітніх педагогічних та інформаційних технологій.
2.     Забезпечення накопичення й систематизації молодим спеціалістом навчальної та методичної літератури,  інструктивних, нормативних та інших матеріалів та документів.
3.     Створення творчих динамічних груп  «наставник -молодий спеціаліст».
4.     Проведення співбесід.
5.     Організація тижня  «Ініціатива та творчість молодого вчителя».
6.     Оформлення «Портфоліо» з метою аналізу підвищення рівня його професійної та методичної майстерності.




Очікувані результати роботи з молодими вчителями
         Успішне входження в професію: уміння чітко орієнтуватися в реальних життєвих та навчально-виховних ситуаціях, брати відповідальність за прийняті рішення.
         Набуття практичних навичок, необхідних у педагогічній роботі.
         Адекватна самооцінка власних досягнень.
         Побудова власного шляху професійного зростання.

МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА  «ШКОЛИ ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ»:
  «ОВОЛОДІННЯ НОВИМИ МЕТОДАМИ ТА ПРИЙОМАМИ 
   НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ХІМІЇ ТА БІОЛОГІЇ»



           Аналіз роботи ШМВ вчителів хімії та біології
за 2014/2015 навчальний рік
    Аналіз підсумків роботи за 2014/15 н. р.  показав, що мету, поставлену на початку року у справі навчання і розвитку педагогічної майстерності молодих педагогів, було реалізовано. Зріс рівень педагогічної майстерності вчителів.  Цьому сприяла створена система методичної допомоги з боку методичного кабінету, наставників, досвідчених вчителів, яка була зорієнтована на таких напрямках:
здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методології навчання;
поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповнення знань з суміжних предметів; науково-методична робота з вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду, визначення шляхів творчого його використання; здійснення заходів щодо підвищення освітнього науково-методичного та культурного рівня молодого вчителя.
    Основними формами навчально-методичної роботи школи молодого вчителя були практичні заняття, співбесіди, відвідування уроків і позакласних заходів, тренінги.    У 2014/15 н.р. було проведено 2 засідання школи молодого вчителя, на яких розглядалися як тематичні питання,  так і поточні проблеми, які виносилися на розсуд колег.
   Активно залучалися до роботи у школі молодого вчителя досвідчені педагоги:  Нестерчук Т.М вчитель хімії та біології Жавинської ЗОШ, Целик В.І. та Хандога О.П.  вчителі хімії та біології  Киїнської ЗОШ, Удодова Г.А.  вчитель хімії та біології  Старобілоуської ЗОШ, які не тільки проводили відкриті уроки, позакласні заходи, тренінги  для молодих вчителів, але  й надавали індивідуальну допомогу з питань планування, вирішення педагогічних задач.
   
 Пропозиції до плану роботи ШМВ на 2015/2016 н.р.
   1.   Застосовувати у практичній діяльності сучасні педагогічні технології,
використовувати ігрові елементи, творчі завдання з метою активізації самостійної пізнавальної діяльності учнів.
  2.   Продовжувати впровадження на уроках інноваційні технології.   3.   Працювати над самоосвітою, створювати портфоліо.
ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ
п/п
Зміст роботи
Дата
виконання
Хто виконує
Примітки

І засідання.

Тема. «Педагогічні технології - як досягати програмованого результату».


1
Обговорення плану роботи школи молодого вчителя на 2015 - 2016 н.р.
Круглий стіл «Сто порад учителю».
Жовтень (ІІІ тиждень)



2
Анкетування молодих вчителів з метою визначення труднощів, проблем в організації роботи вчителя.


3
Золота педагогічна скарбниця  «101 цікава педагогічна ідея (як зробити урок)».
Психолого-педагогічні аспекти організації уроку.


4
Діагностика педагогічної оцінки та самооцінки готовності молодого спеціаліста до саморозвитку. Заповнення діагностичних карток. Аналіз    результатів.                           


5
Практикум. «Відвідування й аналіз уроків, виховного заходу» .
Ділова гра «Моделювання уроку».


6
 Аукціон методичних ідей для молодого вчителя з проблеми професійного зростання (складання індивідуального плану роботи)


7
 Робота консультпункту «Запитуй - відповідаємо». Організація роботи з обдарованими учнями.



Робота в період між засіданнями:
     1.  Практичне опрацювання  нормативно-правових документів про освіту.
2. Організація  роботи з обдарованими дітьми (олімпійський резерв,  творчі    
    проекти).
    3. Відвідування уроків досвідчених учителів з їх наступним  обговоренням. Аналіз
        уроку.
    4. Змоделювати урок із застосуванням інноваційних методів і прийомів роботи та  
   захистити його.

ІІ засідання.
Тема.  Розвиток педагогічної творчості та майстерності вчителів

1
Панорама «Психологічні причини неуспішності учнів на уроках».


Березень  (ІІ тиждень)


2
Практична робота: Міні-проект «Мій предмет найцікавіший».


3
Презентаційний меседж «Мої досягнення»



4
Тренінг «Відвідування уроків, позакласного заходу, самоаналіз та аналіз уроку».


5
Консультація «Робота над проблемою» («Портфоліо»)


6
Методична панорама: «Інформаційно-комунікативний простір як середовище розвитку інноваційної особистості».


7
Міні – дослідження:  «Вивчення професійної готовності вчителів до творчої роботи».



Робота в період між засіданнями:
1. Експрес – інтерв’ ю «Домашнє завдання -  це цікаво!»
2. Розробка інтерактивного заходу щодо  розвитку інтелектуальних здібностей ( в
   рамках   роботи над міні – проектом).
    3. Ознайомлення  з працями учителів - новаторів. Педагоги - новатори про педагогіку
       співпраці.









                   СПИСКИ МОЛОДИХ ВЧИТЕЛІВ ТА ЇХ НАСТАВНИКІВ

п/п
ПІБ молодого вчителя
Назва навч. закладу

Освіта

Фах

Посада
ПІБ наставника