вівторок, 16 лютого 2016 р.

Контроль знань з біології



ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ. БІОЛОГІЯ 9 КЛАС

Тема 1. Організм людини

˜ Особливості нервової регуляції:


Ø      здійснення через кров;
Ø      швидкість і локальність;
Ø      рефлекторний характер;
Ø      участь біологічних речовин;
Ø      здійснення через центральну нервову систему.


˜ Чинники, що забезпечують культурне успадкування:


Ø      освіта;
Ø      мінливість;
Ø      природний добір;
Ø      праця;
Ø      правильні всі відповіді.


˜ До соціальних чинників антропогенезу належить:


Ø      природний добір;
Ø      спадковість;
Ø      мислення;
Ø      праця;
Ø      природний добір і мислення.


˜ Раса, якій притаманні жовтий колір шкіри, пряме волосся й вузький ніс:


Ø      монголоїдна;
Ø      європеоїдна;
Ø      негроїдна;
Ø      австралоїдна;
Ø      не має правильної відповіді.


˜ Тканину, елементом якої є нейрон, називають:


Ø      сполучною;
Ø      епітеліальною;
Ø      нервовою;
Ø      м’язовою;
Ø      сполучно-епітеліальною.


˜ Тканину, яка покриває поверхню тіла, називають:


Ø      епітеліальною;
Ø      сполучною;
Ø      м’язовою;
Ø      нервовою;
Ø      поперечно-смугастою.


˜ Структурний елемент клітини, який несе в собі спадкову інформацію:


Ø      цитоплазма;
Ø      ядро;
Ø      органели;
Ø      лізосоми;
Ø      ендоплазматична сітка.


˜ На мембранах ендоплазматичної сітки відбувається синтез:


Ø      ДНК;
Ø      ліпідів;
Ø      вуглеводів;
Ø      жирів;
Ø      білків.


˜ Людина розумна належить до роду:


Ø      Примати;
Ø      Людина;
Ø      Гоміди;
Ø      Ссавці;
Ø      Плацентарні.


˜ Сукупність клітин та міжклітинної речовини, що має схожу будову, походження й
      виконує спільні функції, називають:


Ø      органом;
Ø      системою органів;
Ø      тканиною;
Ø      клітиною;
Ø      організмом.


˜ Наука, яка вивчає життєві функції організму, його органів та систем органів:


Ø      анатомія;
Ø      гігієна;
Ø      біохімія;
Ø      фізіологія;
Ø      медицина.


˜ До природничих наук, які вивчають людину, належать:


Ø      правознавство;
Ø      фізіологія;
Ø      історія;
Ø      анатомія;
Ø      педагогіка.



Тема 2. Опора і рух

˜ Особливості скелета людини, за якими він відрізняється від скелета тварин:


Ø      S-подібний вигин хребта;
Ø      вузький таз;
Ø      розширена грудна клітка;
Ø      протиставлення великого пальця п’ясті решті пальців;
Ø      всі відповіді вірні.


˜ Дія, при якій виконується динамічна робота:


Ø      штовхання ваги;
Ø      утримання ваги;
Ø      підняття ваги;
Ø      підкидання ваги;
Ø      всі відповіді вірні.


˜ У зв’язку з прямоходінням у людини найбільш розвинені м’язи:


Ø      спини;
Ø      мімічні;
Ø      грудей;
Ø      сідниць;
Ø      литкові.


˜ До скелета плечового пояса належать:


Ø      плечова кістка;
Ø      ключиця;
Ø      лопатка;
Ø      ліктьова кістка;
Ø      ліктьова кістка і лопатка.


˜ Органічні речовини надають кістці:


Ø      гнучкості;
Ø      міцності;
Ø      твердості;
Ø      пружності;
Ø      гнучкості і міцності.


˜ Властивості м’язової тканини:


Ø      збудливість і скоротливість;
Ø      тільки скоротливість;
Ø      збудливість і провідність;
Ø      тільки провідність;
Ø      на має жодної правильної відповіді.


˜ Правильна постава формується:


Ø      сама по собі;
Ø      при контролі за правильним положенням тіла;
Ø      під впливом різних  видів робіт;
Ø      під впливом фізичних вправ;
Ø      правильна відповідь перша і третя.


˜ Хрящ, який покриває суглобні поверхні:


Ø      еластичний;
Ø      гіаліновий;
Ø      волокнистий;
Ø      усі види хрящів;
Ø      міжхребетні диски.


˜ Кістка росте в товщину за рахунок поділу клітин:


Ø      окістя;
Ø      кісткової тканини;
Ø      вставних пластинок;
Ø      хрящової тканини, яка покриває кістку;
Ø      компактної речовини.


˜ М’язи прикріплюються до кісток:


Ø      сухожиллям;
Ø      покресленою тканиною;
Ø      головкою;
Ø      окістям;
Ø      швом.


˜ Нерухоме з’єднання кісток:


Ø      суглоб;
Ø      шов;
Ø      окістя;
Ø      суглоб і окістя;
Ø      не має вірної відповіді.


˜ Кістки в людини ростуть:


Ø      до 5 років;
Ø      до 18 років;
Ø      до 25 років;
Ø      до 40 років;
Ø      протягом життя.


Тема 3. Кров

˜ Рідка частина крові:


Ø      тканинна рідина;
Ø      плазма;
Ø      лімфа;
Ø      фізіологічний розчин;
Ø      всі складові.


˜ Кров’яні пластинки крові - це:


Ø      еритроцити;
Ø      тромбоцити;
Ø      лейкоцити;
Ø      фагоцити;
Ø      тромбін.


˜ Внутрішнє середовище організму утворюють:


Ø      тканини внутрішніх органів;
Ø      внутрішні органи;
Ø      порожнини тіла;
Ø      кров, лімфа, тканинна рідина;
Ø      кров, лімфа, тканинна рідина, порожнини тіла.


˜ М’язовий шар краще розвинений у стінках:


Ø      артерій;
Ø      капілярів;
Ø      вен;
Ø      лімфатичних судин;
Ø      капілярів і артерій.


˜ Функція тромбоцитів:


Ø      утворення згустків крові;
Ø      транспорт кисню;
Ø      боротьба з інфекціями;
Ø      газообмін з навколишнім середовищем;
Ø      дихальна.


˜ Скорочення передсердь триває:


Ø      0,1;
Ø      0,2;
Ø      0,3;
Ø      0,4;
Ø      0,8.


˜ Імунітет, забезпечений лікувальною сироваткою:


Ø      вроджений;
Ø      пасивний;
Ø      активний;
Ø      штучний;
Ø      всі.


˜ Людям із ІІ групою крові можна переливати кров групи:


Ø      І;
Ø      ІІ;
Ø      ІІІ;
Ø      ІУ;
Ø      всі.


˜ Імунітет, набутий унаслідок введення вакцини:


Ø      вроджений;
Ø      штучний;
Ø      пасивний;
Ø      активний;
Ø      вроджений і активний.


˜ До хвороб артерій належать:


Ø      дистонія;
Ø      тромбофлебіт;
Ø      аритмія;
Ø      гіпертонія;
Ø      всі.


˜ Хвороби серця:


Ø      дистонія;
Ø      міокард;
Ø      аритмія;
Ø      тромбофлебіт;
Ø      гіпертонія.


˜ Вкажіть, які клапани відкриваються після скорочення передсердь:


Ø      двостулкові;
Ø      тристулкові;
Ø      півмісяцеві;
Ø      двостулкові і півмісяцеві;
Ø      тристулкові і півмісяцеві.




Тема 4. Травлення

˜ Обмін речовин в організмі регулюють:


Ø      нервова система;
Ø      гуморальні чинники;
Ø      тільки спинний мозок;
Ø      організм функціонує самостійно;
Ø      біохімічні процеси.


˜ Типи травлення, що зустрічаються в людини:


Ø      внутрішньоклітинне;
Ø      пристінкове;
Ø      порожнисте;
Ø      усі типи;
Ø      пристінкове і внутрішньоклітинне.


˜ У процесі дисиміляції відбувається:


Ø      розпад органічних речовин;
Ø      виділення енергії;
Ø      активізує білкові речовини;
Ø      утворення складних речовин із простих;
Ø      утворення вуглекислого газу.


˜ Соляна кислота під час процесу травлення в шлунку:


Ø      розщеплює білки;
Ø      убиває бактерії;
Ø      активізує білкові ферменти;
Ø      виділяє енергію;
Ø      стимулює рухову активність шлунка.


˜ До лімфи з ворсинок тонкого кишечнику потрапляють:


Ø      гліцерин;
Ø      глюкоза;
Ø      амінокислоти;
Ø      жирні кислоти;
Ø      вода.


˜ Орган, у який відкривається протока підшлункової залози:


Ø      шлунок;
Ø      товстий кишечник;
Ø      дванадцятипала кишка;
Ø      сліпа кишка;
Ø      тонкий кишечник.


˜ Надходження з навколишнього середовища в організм речовин, їхнє перетравлення  й 
      видалення продуктів життєдіяльності називають:


Ø      обміном речовин;
Ø      харчуванням;
Ø      виділенням;
Ø      всмоктуванням;
Ø      диханням.


˜ З ворсинок тонкого кишечнику в лімфу всмоктуються продукти розщеплення:


Ø      білків;
Ø      жирів;
Ø      вуглеводів;
Ø      всі;
Ø      білків і жирів.


˜ Середовище шлунка:


Ø      нейтральне;
Ø      лужне;
Ø      кисле;
Ø      слабко лужне;
Ø      всі відповіді вірні.


˜ Ферменти, що містяться в слині, розщеплюють:


Ø      білки;
Ø      жири;
Ø      вуглеводи;
Ø      амінокислоти;
Ø      вітаміни.


˜ Вітамін D міститься у великій кількості:


Ø      оболонки насіння злаків;
Ø      лимон;
Ø      морква;
Ø      риб’ячий жир;
Ø      цибуля.


˜ Підвищену опірність до застудних захворювань забезпечує вітамін:


Ø      А;
Ø      В;
Ø      С;
Ø      Е;
Ø      D.



Тема  5. Дихання

˜ Вкажіть, які м’язи беруть участь під час спокійного вдиху:


Ø      діафрагма;
Ø      черевні;
Ø      міжреберні зовнішні;
Ø      міжреберні внутрішні;


˜ Функції плеври під час дихання:


Ø      забезпечення автоматизму дихання;
Ø      активізація нервової регуляції дихання;
Ø      зменшення тертя при дихальних рухах;
Ø      забезпечення руху легенів при диханні;
Ø      не має вірної відповіді.


˜ Що перебуває в основі надходження кисню до еритроцитів:


Ø      осмос;
Ø      дифузія;
Ø      наявність великої кількості кисню в артеріальної крові;
Ø      наявність невеликої кількості кисню в артеріальній крові;
Ø      наявність гемоглобіну.


˜ Процеси пов’язані з зовнішнім дихання:


Ø      вентиляція легень;
Ø      транспорт газів кров’ю;
Ø      окислювальні процеси в клітині;
Ø      дифузія газів;
Ø      всі відповіді не вірні.


˜ Характерні ознаки легенів:


Ø      покриті легеневою плеврою;
Ø      парний орган;
Ø      плевра утворена епітелієм;
Ø      права і ліва легені складаються з трьох часток;
Ø      права і ліва легені складаються з двох часток.


˜ Провідний гуморальний чинник у регуляції дихання:


Ø      кількість глюкози в крові;
Ø      концентрація в. газу в крові;
Ø      концентрація кисню в крові;
Ø      кількість гемоглобіну в крові;
Ø      кількість глюкози і гемоглобіну в крові.


˜ Вдихуване повітря з носової порожнини потрапляє:


Ø      до носоглотки;
Ø      глотки;
Ø      гортані;
Ø      трахеї;
Ø      бронхів.


˜ Місце розташування дихального центру:


Ø      спинний мозок;
Ø      середній мозок;
Ø      довгастий мозок;
Ø      діафрагма;
Ø      проміжний.


˜ Об’єм повітря, який міститься у повітряносних шляхах:


Ø      залишковий;
Ø      мертвий простір;
Ø      резервний;
Ø      додатковий.


˜ Місце утворення голосу:


Ø      гортань;
Ø      бронхи;
Ø      трахея;
Ø      глотка;
Ø      носоглотка.


˜ Система органів, що бере участь у газообміні:


Ø      травна;
Ø      дихальна;
Ø      видільна;
Ø      лімфатична;
Ø      кровоносна.


˜ Захворювання, яке спричиняється вірусом:


Ø      туберкульоз;
Ø      дифтерія;
Ø      бронхіальна астма;
Ø      грип.


Тема 6. Шкіра. Виділення

˜ Виберіть ряд органів, які беруть участь у виділенні з організму продуктів обміну:


Ø      нирки, легені;
Ø      серце, легені, нирки;
Ø      шкіра, кишечник, печінка;
Ø      шкіра, нирки, підшлункова залоза;
Ø      нирки, легені.


˜ До сечовидільної системи належать органи:


Ø      нирки, сечоводи, сечовий міхур, сечівник;
Ø      нирки, сечоводи, сечовий міхур, ниркова миска;
Ø      нирки, сечоводи, нефрон, ниркові тільця;
Ø      сечоводи, сечовий міхур, сечівник, нефрон;
Ø      нирки, сечоводи, сечовий міхур, нефрон.


˜ У процесі утворення сечі виділяють два етапи:


Ø      фільтрація;
Ø      осмос;
Ø      дифузія;
Ø      реабсорбція;
Ø      всі відповіді вірні.


˜ Сеча здорової людини не містить:


Ø      солей;
Ø      глюкози;
Ø      білків;
Ø      клітин крові;
Ø      води.


˜ Структури нирок, у яких утворюються перші порції вторинної сечі:


Ø      капсули;
Ø      канальці;
Ø      капіляри клубочків;
Ø      ниркова миска;
Ø      сечовід.


˜ Зміни в діяльності організму, що призводить до його охолодження, спричинені:


Ø      терморегуляцією;
Ø      тепловіддачею;
Ø      теплопродукцією;
Ø      загартуванням;
Ø      теплоутворенням.


˜ Органи виділення, у капілярах яких спостерігається найвищий тиск:


Ø      шкіра;
Ø      легені;
Ø      нирки;
Ø      ворсинки кишечника;
Ø      печінка.


˜ Орган. який відіграє головну роль у процесах тепловіддачі:


Ø      печінка;
Ø      шкіра;
Ø      серце;
Ø      легені;
Ø      нирки.


˜ Нирки розташовані:


Ø      у поперековій частині черевної порожнини;
Ø      у груд.пор., над діафрагмою;
Ø      у грудній порожнині;
Ø      у вн. частині чер.порожнини;
Ø      над діафрагмою.


˜ Нігті є похідними:


Ø      підшкіркової клітковини;
Ø      дерми;
Ø      епідермісу;
Ø      власне шкіри;
Ø      епідермісу і дерми.


˜ Педикульоз спричиняють:


Ø      кліщі;
Ø      бактерії;
Ø      воші;
Ø      грибки;
Ø      себорея.


˜ До видільної системи не належать:


Ø      легені;
Ø      нирки;
Ø      шкіра;
Ø      м’язи;
Ø      серце.


Тема 7. Розмноження

˜ Наслідок порушення функції підшлункової залози:


Ø      карликовість;
Ø      цукровий діабет;
Ø      мікседема;
Ø      базедова хвороба;
Ø      кретинізм.


˜ До венеричних захворювань належать:


Ø      простатит;
Ø      гонорея;
Ø      цистит;
Ø      сифіліс;
Ø      уретрит.


˜ Перетворення глюкози на глікоген підсилює:


Ø      глікагон;
Ø      інсулін;
Ø      адреналін;
Ø      тироксин;
Ø      трийодтиронін.


˜ Тимчасовою залозою внутрішньої секреції вважають:


Ø      епіфіз;
Ø      тимус;
Ø      гіпофіз;
Ø      наднирковики;
Ø      підшлункову.


˜ Вторинні статеві ознаки формуються під дією:


Ø      гормонів;
Ø      гамет;
Ø      ферментів;
Ø      умов середовища;
Ø      хімічних речовин.


˜ Йод входить до складу гормону:


Ø      гіпофізу;
Ø      епіфіза;
Ø      щитоподібної залози;
Ø      наднирковиків;
Ø      тимусу.


˜ Запліднена яйцеклітина починає ділитися:


Ø      у порожнині тіла;
Ø      матці;
Ø      яєчнику;
Ø      маткових трубах;
Ø      піхві.


˜ Наслідки порушення вуглеводного обміну:


Ø      цукровий діабет;
Ø      карликовість;
Ø      мікседема;
Ø      гігантизм;
Ø      кретинізм.


˜ Ендокринна регуляція відбувається за рахунок:


Ø      ферментів;
Ø      гормонів;
Ø      білків крові;
Ø      мінеральних речовин;
Ø      всіх речовин.


˜ Процес утворення жіночих статевих клітин:


Ø      овогенез;
Ø      сперматогез;
Ø      запліднення;
Ø      мутація;
Ø      імплантація.


˜ До залоз змішаної секреції належать:


Ø      гіпофіз;
Ø      яєчка;
Ø      надниркові;
Ø      щитоподібна;
Ø      епіфіз.


˜ Органами, у яких формуються жіночі статеві клітини, є:


Ø      матка;
Ø      яєчники;
Ø      яєчка;
Ø      маткові труби;
Ø      сім’яні пухирці.




Тема 8. Нервова система

˜ Позначте складові центральної нервової системи:


Ø      головний мозок;
Ø      черепно-мозкові нерви;
Ø      спинний мозок;
Ø      спинномозкові;
Ø      головний мозок і черепно-мозкові нерви.


˜ Позначте рефлекси, центри яких розташовані в спинному мозку:


Ø      підтримання постави;
Ø      ходіння;
Ø      ковтання;
Ø      кашель;
Ø      всі.


˜ Частину мозку, у якій розташована зона кори, що відповідає за шкірно-м"язову
      чутливість:


Ø      тім’яна;
Ø      потилична;
Ø      лобова;
Ø      скронева;
Ø      всі.


˜ Мозочок забезпечує людині можливість:


Ø      добре писати;
Ø      добре спати;
Ø      рівно ходити;
Ø      мати гарну пам’ять;
Ø      рівно ходити і мати гарну пам’ять.


˜ Ретикулярна формація розташована:


Ø      у довгастому мозку;
Ø      корі;
Ø      мозочку;
Ø      спинному мозку;
Ø      не має правильної відповіді.


˜ Вкажіть залозу внутрішньої секреції, яка керує діяльність інших залоз. секреції:


Ø      гіпофіз;
Ø      щитоподібна;
Ø      надниркові;
Ø      підшлункова;
Ø      вилочкова.


˜ Укажіть складові нейронів, з яких складається сіра речовина головного мозку:


Ø      тіла нейронів;
Ø      дентрити;
Ø      аксони;
Ø      нервові волокна;
Ø      зони кори.


˜ Вкажіть сегменти спинного мозку, в яких розміщена центральна частина симпатичного
     відділу автономної нервової системи:


Ø      останній шийний;
Ø      всі шийні;
Ø      всі грудні;
Ø      кілька верхніх поперекових;
Ø      складові головного мозку.


˜ В основі нервової регуляції лежить:


Ø      виділення гормонів;
Ø      збудження;
Ø      рефлекс;
Ø      гальмування;
Ø      всі відповіді вірні.


˜ Точні рухи забезпечує:


Ø      мозочок;
Ø      проміжний мозок;
Ø      середній мозок;
Ø      стовбур мозку;
Ø      всі.


˜ Відділ головного мозку, у якому розташований дихальний центр:


Ø      мозочок;
Ø      проміжний мозок;
Ø      довгастий мозок;
Ø      середній мозок;
Ø      міст.


˜ Система органів, що регулює діяльність усього організму:


Ø      травна;
Ø      кровоносна;
Ø      видільна;
Ø      нервова;
Ø      статева.


Тема 9. Сенсорні системи

˜ Позначте захв., ознакою якого є виникнення зображення предметів позаду сітківки:


Ø      астигматизм;
Ø      катаракта;
Ø      далекозорість;
Ø      короткозорість;
Ø      кон"юктивіт.


˜ Вестибулярний апарат:


Ø      забезпечує координацію рухів;
Ø      визначає положення тіла в просторі;
Ø      сприймає механічні подразнення;
Ø      реагує на кутове прискорення;
Ø      коливання барабанної перетинки.


˜ Основна світлосприймальна структура ока:


Ø      кришталик;
Ø      рогівка;
Ø      зіниця;
Ø      склоподібне тіло;
Ø      передня камера ока.


˜ Порушення оптичної системи ока:


Ø      кон"юктивіт;
Ø      астигматизм;
Ø      короткозорість;
Ø      далекозорість;
Ø      акомодація.


˜ Судинна оболонка виконує функцію:


Ø      захисту;
Ø      живлення ока;
Ø      світлосприймання;
Ø      перетворення енергії світла на нервові імпульси;
Ø      всі відповіді вірні.


˜ До складу внутрішньго вуха входять:


Ø      кістковий лабіринт;
Ø      барабанна перетинка;
Ø      завитка;
Ø      євстахієва труба;
Ø      ковадло.


˜ Частина головного мозку, в якій перебуває зорова зона:


Ø      тім"яна;
Ø      лобова;
Ø      скронева;
Ø      потилична;
Ø      лицьова.


˜ Речовини, на які реагують органи смаку:


Ø      тверді;
Ø      рідкі;
Ø      газоподібні;
Ø      можуть перебувати в будь-якому агрегатному стані;
Ø      тільки рідкі.


˜ Місце розташування органів рівноваги:


Ø      зовнішнє вухо;
Ø      внутрішнє вухо;
Ø      середнє вухо;
Ø      носова порожнина;
Ø      не має правильної відповіді.


˜ До барабанної перетинки з боку середнього вуха примикає:


Ø      молоточок,
Ø      стремінце;
Ø      євстахієва труба;
Ø      ковадло;
Ø      завитка.


˜ Апарат, до складу якого входять брови, повіки, вії та слізні залози:


Ø      руховий;
Ø      оптичний;
Ø      захисний;
Ø      допоміжний;
Ø      всі.


˜ Оболонка, всередині якої розташована зіниця:


Ø      сітчаста;
Ø      судинна;
Ø      райдужна;
Ø      склера;
Ø      рогівка.


Тема 10. Основи поведінки

˜ Вилучіть звички, які можуть нашкодити в життєвому становленні:


Ø      вживання алкоголю;
Ø      заняття спортом;
Ø      відвідування концертних залів;
Ø      захоплення ігровими автоматами;
Ø      вживання наркотиків.


˜ Укажіть поведінкову реакцію, яка полягає в припиненні або послабленні реакцій
організму:


Ø      збудження;
Ø      гальмування;
Ø      концентрація;
Ø      індукція;
Ø      іррадіація.


˜ Основа вищої нервової діяльності:


Ø      інстинкт;
Ø      умовні рефлекси;
Ø      безумовні рефлекси;
Ø      вроджена програма поведінки;
Ø      концентрація.


˜ Період біоритму 0,8 с має:


Ø      пульс;
Ø      дихання;
Ø      голодна перистальтика кишечника;
Ø      серцевий цикл;
Ø      сон.


˜ Пам’ять почуттів:


Ø      моторна;
Ø      образна;
Ø      емоційна;
Ø      смислова;
Ø      зорова.


˜ Ступенем зосередження уваги на об’єкті називають:


Ø      концентрація;
Ø      розподіл;
Ø      обсяг;
Ø      переключення;
Ø      іррадіація.


˜ Гальмування, що виникло при непідкріплені умовного подразника безумовним:


Ø      зовнішнє;
Ø      внутрішнє;
Ø      іррадіація;
Ø      концентрація;
Ø      всі.


˜ Різновид образної пам’яті:


Ø      поняттєва;
Ø      смакова;
Ø      слухова;
Ø      зорова;
Ø      емоційна.


˜ Виділення в людини слини, коли вона бачить лимон, є проявом:


Ø      інстинкту;
Ø      умовного рефлексу;
Ø      безумовного рефлексу;
Ø      звички;
Ø      навички.


˜ Укажіть ученого, який підтвердив, що вся психічна діяльність людини є рефлекторною:


Ø      І.П.Павлов;
Ø      І.М.Сєченов;
Ø      Д.І.Менделєєв;
Ø      М.І Пирогов;
Ø      Луї Пастер.


˜ Приклад звички:


Ø      серцебиття;
Ø      плавання;
Ø      куріння;
Ø      уміння слухати;
Ø      вихованість.


˜ Безумовні рефлекси:


Ø      індивідуальні;
Ø      видові;
Ø      тимчасові;
Ø      постійні;
Ø      природжені.


Тема 11. Мислення, свідомість

˜ Виберіть риси характеру, які проявляються у ставленні до роботи:


Ø      наполегливість;
Ø      доброзичливість;
Ø      ініціативність;
Ø      егоцентричність;
Ø      інертність.


˜ Виберіть особистості з різнобічним розвитком загальних здібностей:


Ø      Леонардо да Вінчі;
Ø      Й.В.Гете;
Ø      Т.Г.Шевченко;
Ø      В.А.Моцарт;
Ø      всі.


˜ Риси характеру, притаманні вольовим людям:


Ø      цілеспрямованість;
Ø      егоїзм;
Ø      вразливість;
Ø      надійність;
Ø      слабкість.


˜ Структури, які забезпечують наявність свідомості в людини:


Ø      ядра мозочка;
Ø      центри мовлення;
Ø      ретикулярна формація;
Ø      підкоркові ядра;
Ø      свідомість.


˜ Права півкуля спеціалізується на виконанні таких функцій:


Ø      орієнтація в просторі;
Ø      лічба;
Ø      абстрактне мислення;
Ø      цілісне сприйняття;
Ø      всі.


˜ Функції, на яких спеціалізується ліва півкуля:


Ø      лічба;
Ø      образне мислення;
Ø      логічне мислення;
Ø      орієнтація в просторі;
Ø      надійність.


˜ Відображення дійсності у вигляді знань, закріплених у мові:


Ø      інтуїція;
Ø      свідомість;
Ø      підсвідомість;
Ø      обдарованість;
Ø      всі відповіді правильні.


˜ Активізація діяльності в напрямку здійсненні задуманого:


Ø      воля;
Ø      афекти;
Ø      емоційні стани;
Ø      емоційна реакція;
Ø      всі.


˜ За допомогою другої сигнальної системи людина сприймає:


Ø      будь-яку інформацію, яку сприймають органи чуття;
Ø      будь-яку інф., окрім слова, яку сприймають органи чуття;
Ø      тільки слово;
Ø      не має правильної відповіді;
Ø      тільки органи чуття.


˜ Тип професії, у якому провідним предметом праці є коди, цифри, знаки:


Ø      людина - природа;
Ø      людина - техніка;
Ø      людина - людина;
Ø      людина - знакова система;
Ø      не має вірної відповіді.


˜ Прагнення до будь-якого виду діяльності:


Ø      здібності;
Ø      схильності;
Ø      обдарованість;
Ø      талант;
Ø      всі відповіді вірні.


˜ Емоційно врівноважені, допитливі, енергійні, стримані люди:


Ø      холерики;
Ø      меланхоліки;
Ø      флегматики;
Ø      сангвініки;
Ø      всі чотири типи.