понеділок, 14 березня 2016 р.

Гурток "Юний натураліст". Журнал планування та обліку роботи гуртка



ЖУРНАЛ ПЛАНУВАННЯ ТА ОБЛІКУ РОБОТИ ГУРТКА «ЮНИЙ НАТУРАЛІСТ»





МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ



ЖУРНАЛ
ПЛАНУВАННЯ ТА ОБЛІКУ
РОБОТИ ГУРТКА
«ЮНИЙ НАТУРАЛІСТ»


Жавинської ЗОШ І-ІІ ступенів

с.Жавинка, Чернігівського району, Чернігівської області

на 2015/2016 навчальний рік



                                               вівторок 14.40  – 15.25
                                                      
Дні і години занять гуртка: ________________________


                 

                                      Нестерчук Т.М.
        Керівник гуртка: _________________


                           
        Староста: ______________________








ВКАЗІВКИ

Журнал повинен бути заведений для кожної групи, гуртка окремо на весь навчаль­ний рік.
У журнал заносяться плани відповідно до програми, затвердженої Міністерством освіти України, і обліковується зміст роботи гуртка., ведеться облік відвідування учнів та подаються відомості про членів гуртка.
Журнал веде особисто керівник гуртка. Всі записи потрібно вести чітко, обов’язково чорнилом або пастою. Забороняється викреслювати прізвища членів гуртка, які вибули: проти прізвища учня, що вибув, пишеться «вибув».
Для відміток у розділі «Облік відвідування» вживаються такі умовні знаки: спізнився «сп», був відсутній із невідомої причини «нб», був відсутній із поважної причини «пов», був хворий «хв».
Плани роботи гуртка на перше і друге півріччя навчального року і на період літніх ка­нікул складаються керівником гуртка на основі програми гуртка або згідно з положенням відповідної установи та затверджуються керівником цієї установи.
На кожне заняття керівник гуртка складає окремий план, записує тему, зміст і методи роботи.
Звіт за навчальний рік складається керівником гуртка станом на 1 червня, окремий звіт за роботу гуртка — влітку на 1 вересня.
У розділі «Облік роботи гуртка» після кожного заняття записується тема і зміст заняття, його тривалість.
У розділі «Масова і суспільно корисна робота гуртка» записуються проведені масові заходи гуртка, участь його в загальних заходах установи, виконана суспільно корисна ро­бота тощо.
У розділі «Список закінчених робіт гуртка» записуються роботи, що їх виготовлено гуртківцями і які зберігаються в дитячій позашкільній установі, школі, дитячому будинку, на виставках і т.д.
Адміністрація школи, позашкільної установи зобов'язана систематичне перевіряти роботу гуртка, виконання плану його роботи та правильність ведення журналу керівником гуртка.
      Журнал підписують керівник установи і керівник гуртка. Журнал зберігається в канцелярії школи, позашкільної установи.




Мета і основний зміст
роботи гуртка «Юний натураліст»
 Мета гуртка:
-         виховувати любов до природи, навчати дітей розуміти і знати природу;
-         сприяти естетичному вихованню учнів, формувати в учнів екологічну культуру;
-         надати та розширити знання про компоненти природи і деякі процеси, що відбуваються в ній, про зміни, спричинені діяльністю людини, про особливості охорони природних ресурсів.

Завдання гуртка:
-         навчати учнів певних знань про природу, виховувати творчу особистість;
-         навчити глибоко любити і розуміти природу, спостерігати за змінами у  природі;
-          вести фенологічний календар спостережень, доглядати за рослинами;
-         застосовувати знання на практиці, вміння спілкуватися  з природою.
   
      Діяльність екологічного гуртка сприяє розширенню і поглинанню знань учнів з природознавства та біології , сприяє трудовому, екологічному вихованню.
    
 Перед гуртківцями постають такі завдання:
·        спілкування з природою, а також виховання потреби оберігати й примножувати її;
·        дослідження біологічних особливостей рідного краю;
·        формування доброти, чуйності, любові до всього живого у світі через пізнання краси рідного краю;
·        спонукання і заохочення учнів до експериментально-дослідницької, проектної роботи;
·        виконання завдань з озеленення та догляду за зеленими насадженнями;
·        прийняття участі в еколого-натуралістичних, природоохоронних заходах.

Форми і методи роботи гуртка: бесіди, екскурсії, фенологічні спостереження, робота з додатковою літературою, інтернет ресурси, моніторинг, проектна діяльність, методи опису і опитування, захист творчих робіт.






       Планування роботи гуртка складено за программою:
«Програми гуртків природничо-біологічного напрямку». Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Лист Міністерства освіти і науки України № 1/11 – 5131 від 09.12.2003 р.)

Тематичний план
          
п/п
ТЕМА
Кількість годин
 
  1
Вступне заняття.
1
2 
Природа — людині, людина — природі.
2
3
Осінні роботи на квітниках.
3
4
Осінні зміни у природі.
3
5
Погода та народні прикмети.
2
6
Природа зимою.
2
7 
Знай  і люби  свій рідний край!
3
8
Зимові зміни у природі.
3
9
Домашні тварини.
2
10
Охорона природи. Червона книга України.
3
11
Весняні зміни у природі.
3
12
Зовнішнє і внутрішнє озеленення.
3
13
Природа рідного краю.
5

Всього
35




                                                                                                                  Затверджую:
Директор школи _________
«___» __________ 20___ року

ПЛАН РОБОТИ ГУРТКА НА ПЕРШЕ ПІВРІЧЧЯ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ

Тема, розділ програми.
Зміст роботи (на кожне заняття).
Кіл.
год
Календарні
 строки
виконання
1.Вступ (2 год)
1
Мета, завдання роботи гуртка. Бесіда про значення рослин у житті людини. Екскурсія в природу.
1

Природа — людині, людина — природі (2 год )
2
Що таке природа. Конкурс малюнків «Природа очима дитини». Проект «Захистимо усе живе».
1

3
Значення рослин у природі, житті людей, народного господарства. Акція «Сміттям на природі годі»
1

3. Осінні роботи на квітниках.  (3 год )
4
Значення  рослин в житті людини. Трудова акція «Парад квітів біля школи». Наш квітник — найкращий.
1

5
Бесіда "Вітамінна скарбниця". Практичне заняття: Поробка «Природа і фантазія». Свято квітів і урожаю.
1

6
Осінні роботи на квітниках . Практична робота. Осінні роботи на квітниках. Акція «День юного натураліста». "Природа в загадках, прислів'ях, приказках та віршах".
1

4. Осінні зміни у природі. (3 год )
7
Життя рослин восени. Практична робота . Фенологічні спостереження за змінами в природі. Екскурсія в природу. «Милуйся красою рідної природи».
1

8
Життя птахів восени. Акція «Птах року - 2015». Акція  "Тварини восени потребують твоєї допомоги".
1

9
Найбільш поширені тварини нашої місцевості. Конкурс малюнків «Природа рідного краю». "Осінній дивограй".
1

5. Погода та народні прикмети. ( 2 год)
10
Спостереження в природі. Гра-вікторина. Прикметі вір, але перевір. Конкурс малюнків «У природі нема поганої погоди».  
1

11
Складання календаря погоди. Участь в екологічному конкурсі «Юний дослідник». Проект "Що ми залишимо нащадкам?"
1

6. Природа зимою. ( 2 год)
12
Птахи.  Екскурсія в природу з метою спостереження за птахами своєї місцевості.
Акція «Зимуючі птахи». Проект "Бережи свою планету".
1

13
Підготовка виступу агітбригади «Збережи природу». Конкурс малюнків «Життя в лісах».
1

7. Знай  і люби  свій рідний край! ( 3 год)
14
Рослини у куточку живої природи. Екскурсія в куточок живої природи (станція юнатів м.Чернігова) Акція "Брати наші менші".
1

15
Тварини куточка живої природи.. Акція «Годівничка», «Синичка».
1

16
Практичне заняття: Поробка «Букет замість ялинки». Акція «Збережи ялинку.»
1







Керівник гуртка _____________




                                                                
                                                                       Затверджую:
Директор школи _________
«___» __________ 20___ року

ПЛАН РОБОТИ ГУРТКА НА ДРУГЕ  ПІВРІЧЧЯ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ

Тема, розділ програми.
Зміст роботи (на кожне заняття).
Кіл.
год
Календарні
 строки
виконання
8. Зимові зміни у природі. (3 год)
17
Рослини взимку. Особливості хвойних дерев та вічнозелених кущів.
 Практичне заняття: Конкурс малюнків «Зима». Фотоальбом  "Книга скарг Природи".
1

18
Тварини взимку. Акція «Браконьєрству – ні!». Зимовий облік птахів. Створення презентації «Зимуючі птахи нашого краю».
1

19
Життя птахів взимку. Знайомство з птахами нашої місцевості.  Акція «Синичка».
1

9. Домашні тварини. (2 год)
20
Догляд та утримання тварин. Участь в конкурсі «Ми і природа».
1

21
Собаки. Спостереження за домашніми тваринами.
Конкурс малюнків «Мої домашні тварини».
1

10.  Охорона природи. Червона книга України. (3 год )
22
Заповідники України. Конкурс малюнків «Збережемо природу». Проект «Побутові відходи»
1

23
Рослини місцевої флори, що знаходяться під охороною. Практичне заняття:
Вивчення рідкісних і цінних рослин своєї місцевості.
1

24
Охорона оточуючого середовища. Червона книга України. Акція «Ми і довкілля». Екозахід "Земля — наш дім".
1

11. Весняні зміни у природі. ( 3 год )
25
 Життя рослин весною. Практичне заняття: Акція «Первоцвіт».
1

26
Спостереження за розкриттям бруньок. Акція «Шануй березові гаї». Екскурсія в природу.
1

27
Птахи навесні. Акції «День зустрічі птахів».
1

12. Зовнішнє і внутрішнє озеленення. ( 3 год )
28
Догляд за кімнатними рослинами. Практичне заняття:  Пересаджування кімнатних рослин.
1

29
Шкідники кімнатних рослин. Трудова акція «Парад квітів біля школи».
1

30
Акція «День довкілля». Проект  “Зупинемо лавину сміття». Акція "Захистимо мурашник".
1

13. Природа рідного краю. ( 5 год )
31
Корисні копалини. Екскурсія в природу. Операція «Посади дерево».
1

32
 Водні ресурси краю. Конкурс малюнків «Бережіть воду».
1

33
Життя в лісах. Акція «Смітникам на природі годі».
1

34
Життя в водоймах. Практичне заняття: Конкурс малюнків «Життя під водою».
1

35
Екскурсія на станцію юнатів м.Чернігова.  Підсумкове заняття.
1


Керівник гуртка _____________


ВІДОМОСТІ ПРО ЧЛЕНІВ ГУРТКА
Прізвище, ім’я
 та по батькові
Рік
 народження
Назва
школи
Клас
Домашня адреса
 і телефон
Дата вступу в гурток
Дата і причини вибуття з гуртка
Примітка
1
2
3
4
5
7
8
9
10
1








2








3








4








5








6








7








8








9








10








11








12








13








14








15











ОБЛІК ВІДВІДУВАННЯ
місяць, число

Прізвище та ім.’я










































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































ОБЛІК РОБОТИ ГУРТКА
Дата
Тема і зміст заняття
Тривалість заняття
Підпис керівника гуртка
1
2
3
4
5





























































































МАСОВА ТА СУСПІЛЬНО-КОРИСНА РОБОТА ГУРТКА
(проведення тематичних вечорів, виставок, конференцій, зустрічей, екскурсій, участь у конкурсах, змаганнях, експедиціях, показ вистав і т.д.)
Дата
Зміст заходу
Тривалість заходу
Місце проведення заходу
Хто був присутній, число учасників
Примітка
1
2
3
4
5
6
7




























































































Керівник гуртка _________  


МЕТОДИКА ТА ПРАКТИЧНА ДОПОМОГА КЕРІВНИКАМ
гуртків відповідного профілю, створених у школах,
домоуправліннях та інших установах
Дата
Вид наданої допомоги
Назва школи чи установи
Кількість годин
Число присутніх
Примітка
1
2
3
4
5
6
7






























































































СПИСОК ЗАКІНЧЕНИХ РОБІТ ГУРТКА
МАСОВА ТА СУСПІЛЬНО-КОРИСНА РОБОТА ГУРТКА
(навчально-наочне приладдя, моделі, макети, радіофікація школи, робота на шкільній навчально-дослідній ділянці, альбоми, монтажі, доповіді, малюнки і т.д.)
Назва виконаної роботи
Для кого виконана робота
Де розташована робота
Дата початку/закінчення роботи
1
2
3
4
5

































































Керівник гуртка _____________  



ВИСНОВКИ ТА ЗАУВАЖЕННЯ ДО РОБОТИ ГУРТКА
інспекторів відділу освіти, методистів-фахівців, організаторів позакласної та позашкільної роботи, директорів, їх заступників, шкіл і позашкільних установ
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________