четвер, 31 березня 2016 р.

На допомогу керівнику міжшкільного МО. План роботи







ПЛАН РОБОТИ
МІЖШКІЛЬНОГО МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ








ВІДДІЛ ОСВІТИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ                                                           
 Погоджено на засіданні МО
 протокол № ___ від _____________ р.                                                 Затверджую
                                                                                       Директор школи                      
                                                                                             






ПЛАН РОБОТИ
МІЖШКІЛЬНОГО МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ
на 2014/2015 н.р.

МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА, НАД ЯКОЮ ПРАЦЮЄ МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ:
  «ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ, ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН»


                                       До складу міжшкільного методоб'єднання входять      
                                   вчителі хімії, біології та географії:
                                               Жавинської ЗОШ І-ІІ ст.
                                               Киїнської ЗОШ І-ІІІ ст.
                                               Радянсько-Слобідської ЗОШ І-ІІІ ст.
                                               Старобілоуської ЗОШ І-ІІІ ст.
                                               Шестовицької ЗОШ І-ІІ ст.
                                                                                                 
                                                                                           Керівник МО:
                                                                                           Нестерчук Тетяна Миколаївна
                                                                                           вчитель хімії та біології
                                                                                           Жавинська ЗОШ І-ІІ ступенів


ВСТУП

Діяльність вчителів природничого циклу спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення предметів природничого циклу, виконання державних програм викладання предметів природничого циклу, створення належних сучасних умов для навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу.
Методична робота в МО – це цілісна, заснована на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду та на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємопов’язаних мір, дій і заходів. Вона спрямована на всебічне підвищення кваліфікації і професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу МО в цілому, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкретних учнів.
МО ставить перед собою слідуючи завдання:
·              використання інноваційних форм, методів, прийомів навчання в педагогічній діяльності;
·              вдосконалення роботи з учнями шляхом використання інноваційних технологій;
·              розвиток пізнавальних здібностей учнів;
·              робота з обдарованими дітьми;
·              формування в учнів навичок самоосвіти, творчості і пошуку;
·              здійснення індивідуального підходу і диференціацію навчання.




 1.1. АНАЛІЗ РОБОТИ ВЧИТЕЛІВ МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ
Ми живемо у динамічному світі, що дуже швидко змінюється. Ці зміни стосуються усіх сфер нашого буття: техніки, що нас оточує, політики, яку проводять світові держави, цінностей, на які орієнтуються люди. Наше життя стало безперервним процесом адаптації, і саме від адаптаційного потенціалу особистості у значній мірі залежать її успіх та  можливості самореалізації.
Сьогодні дитині потрібні не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та  уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою  у власних силах людиною.
Таким чином,  зміни у суспільному житті і свідомості вимагають від нас, педагогів, визначити нову мету навчання та виховання – розвиток інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах незалежної України.
      На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя. Тому можна визначити, що робота методичного об’єднання займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога, бо саме під час засідань МО, навичок самоаналізу своєї діяльності, що сприяє активізації й прискоренню процесу удосконалення педагогічної майстерності вчителя, відбувається педагогічне зростання вчителя.
     Вчителі МО працювали над проблемою    «Впровадження інноваційних технологій  як засіб підвищення якості навчального процесу природничих дисциплін».
Кожен з них працював над своєю проблемою, яка ширше розкриває  загальну проблему методичного об’єднання.
     На засіданнях МО у 2013-2014 н.р.  вчителі природничих дисциплін:
- розглядали нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання предметів природничого циклу;
- вивчали та аналізували навчальні програми, підручники, інструктивно-методичні листи Міністерства освіти і науки України, рекомендації щодо вивчення навчальних предметів у поточному навчальному році;
- заслуховували доповіді з актуальних питань навчання й виховання учнів;
- обговорювали питання використання можливостей навчального кабінету, пропаганди і впровадження інноваційних педагогічних технологій, підготовки і проведення шкільних олімпіад та конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН, питання роботи з обдарованими учнями;
- знайомилися з новинками психолого-педагогічної і методичної літератури, перспективним педагогічним досвідом;
- обговорювали  проведені уроки та виховні заходи, аналізували рівень навчальних досягнень учнів;
- обговорювали тексти контрольних робіт, сценарії позакласних виховних заходів, питання ведення шкільної документації;
- проводили творчі звіти вчителів, які атестуються;
- заслуховували  звіти про роботу над власною навчально-педагогічною проблемою.
      В процесі організації роботи МО використовували такі форми і методи, як доповідь, далог,  дискусія, круглий стіл, педагогічний турнір. На засіданнях МО розглядались інновації, нововведення, нові технології в процесі навчання школярів.    Вчителями були підготовлені і проведені: Педагогічний діалог: Екологічний проект, його втілення. (Нестерчук Т.М.).  Творча дискусія на тему: "Впровадження проблемного навчання на уроках хіміі, біології та географії"( Целик В.І, Удодова).  Методична панорама. "Реалізація міжпредметних зв'язків як умова інтеграції змісту освіти"( Шостак І. М.). Круглий стіл на тему: "Використання інтерактивних технологій навчання під час вивчення природничих дисциплін". (Хандога О.П., Ольховик Є. П.). Диспут «Модернізація навчально-виховного процесу: проблеми та можливості». (Нестерчук Т.М., Удодова Г.А). Педагогічний турнір з актуальної педагогічної теми: "Використання ІКТ на уроках хімії, біології та географіі" (Шостак І. М., Нестерчук Т.М.).
      Вчителі на належному рівні проводять роботу з обдарованими дітьми. Учні зайняли призові місця на районних олімпіадах з біології, хімії.( Радянсько-Слобідської ЗОШ І-ІІІ ст. Шостак І М., Жавинська ЗОШ, Нестерчук Т.М).  Написання роботи МАН. (Жавинська ЗОШ, Нестерчук Т.М.).  Вчителі та діти прийняли активну участь в Всеукраїнськихз екологічних конкурсах (Жавинська ЗОШ, Нестерчук Т.М., Старобілоуська ЗОШ, Удодова Г.А.) та конкурсі «Колосок».
      Систематично на засіданні МО проводиться огляд методичної літератури.
    Було організовано взаємовідвідування уроків та позакласних заходів з метою обміну досвідом.
     Практикували районні відкриті уроки та виховні заходи.
          Жавинська ЗОШ I-II ступенів, Нестерчук Т.М. :
-          Районний семінар завучів. Тренінг «Ми – за здоровий спосіб життя».
-         Засідання ШМВ на базі Жавинської ЗОШ І-ІІ ст. – жовтень, квітень.
   Учителі МО систематично працюють над самоосвітою, використовують її
при проведенні уроків, брали участь у педагогічних конкурсах, доказом цього достатні показники проведених уроків, призери на районному  етапі учнівських олімпіад, переможці серед учнів в екологічних конкурсах.  (Нестерчук Т.М.,
Шостак І.М., Удодова Г.А.).
     Участь вчителів в педагогічному конкурсі «Використання інформаційно-комунікаційних  технологій у навчально-виховному процесі». Урок географії в 7 класі з використанням ІКТ. (Жавинська ЗОШ I-II ступенів, Нестерчук Т.М. – Диплом ІІ ступеня). Урок біології в 7 класі з використанням ІКТ. (Жавинська ЗОШ I-II ступенів, Нестерчук Т.М. – Диплом ІІІ ступеня).
     Отже, правильно організована робота МО дає можливість забезпечувати безперервність педагогічної освіти, а також формує потребу і здатність особистості до самоосвіти та самореалізації.

        
 



  1.2. ПРОБЛЕМА РМК (2012-2015 р.р.):
    «РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОЇ  МАЙСТЕРНОСТІ ШЛЯХОМ УДОСКОНАЛЕНЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ»

   1.3. ПРОБЛЕМА, НАД ЯКОЮ ПРАЦЮЄ МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ:
        Міжшкільне методичне об’єднання вчителів природничого циклу в 2014-2015 навчальному році працює над проблемою:
   «Впровадження інноваційних технологій  як засіб підвищення якості навчального процесу природничих дисциплін»
      
   1.4. ЗАВДАННЯ МО:
Основні завдання МО на 2014-2015 навчальний рік.
1.     Підвищувати професійну кваліфікацію вчителів МО, використовуючи навчальні семінари, курси підвищення кваліфікації, круглі столи.
2.     Вдосконалювати якість викладання предметів природничого циклу шляхом впровадження ІКТ.
3.     Розвивати пізнавальні інтереси, творчі та інтелектуальні здібності, практичні навички учнів.
4.     Поглиблювати знання з предметів, використовуючи курси за вибором,  факультативи.
5.     Системно вивчати і оволодівати сучасними методами інноваційних технологій в науково-дослідницькій і проектній діяльності.
Мета методоб’єднанння вчителів природничих наук:
·         забезпечення безперервного удосконалення якості викладання, підвищення рівня проведення уроків;
·         впровадження інноваційних технологій навчання, використання найбільш доцільних форм і методів навчання;
·         розвиток творчих здібностей учнів для успішного оволодіння іншими освітніми галузями знань і забезпечення неперервної освіти;
·         створення оптимальних умов для розвитку та самореалізації учнів;
·         формування бажання і уміння вчитись;
·         інтелектуальний розвиток учнів, виховання позитивних рис характеру.

І. СКЛАД СЛУХАЧІВ МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ
п/п
ПІБ, назва навч. закладу

Освіта

Фах

Посада
Кваліфі-
каційна категорія

Стаж

Класи
Рік остан. атестації
Дата проход.
курсів
1
Нестерчук
ТетянаМиколаївна

Жавинська
ЗОШ І-ІІ ст.
Вища,
ЧДПІ ім.Шевченка
Вчитель  біології
та хімії
Вчитель  хімії, біології, географії, природознавства основ здоров’я
Вища, старший вчитель
22
5-9
2011
2011 р.

2012 р. (геогр.)
2014 р. (осн.зд)
2
Хандога
Оксана Петрівна

Киїнська
 ЗОШ І-ІІІ ст.
Вища,
ЧДПУ ім.Шевченка
Вчитель  хімії, біології та екології
Вчитель  хімії, біології, основ здоров’я, економіки
Вища
14
5-11
2012
2011
2013 (осн.здоров.)
3
Целик
ВалентинаІванівна
Киїнська
 ЗОШ І-ІІІ ст.
Вища,
НДПІ ім. М.Гоголя
Вчитель  біології
Вчитель  хімії, біології, природознавства
Вища
38
5-11
2012
2009
4

Шостак
Інна Михайлівна
Радянсько-Слобідська
 ЗОШ І-ІІІ ст.
Вища,
ЧДПУ ім.Шевченка
Вчитель  хімії, біології та екології
Вчитель  хімії, біології
Вища
14
7-11
2012
2012
5
Удодова
Галина Андріївна
Старобілоуська ЗОШ І-ІІІ ст.
Вища,
Гомельский ІУ

Біолог,
Вчитель  біології та хімії
Вчитель  хімії, біології
Вища
21
7-11
2014
2014
6



Дорошенко Наталія Петрівна

Шестовицька
ЗОШ І-ІІ ст.
Вища,
ЧДПІ ім.Шевченка
Вчитель  хімії та біології
Вчитель хімії, біології, природознавства, основ здоров’я
І
26
5-9
2013
2012
7
Ольховик
Євгенія Петрівна
Старобілоуська ЗОШ І-ІІІ ст.

Вища,
ЧНДПУ ім.Шевченка
Вчитель
історіі та правознавства
Географії, природознавства, екології,астрономії, етики
спеціаліст
2
5-11
-
-
8
Ковальська
Наталія Іванівна
Радянсько-Слобідська
 ЗОШ І-ІІІ ст.
Вища,
ЧДПІ ім. М.Гоголя
Вчитель
географії
Вчитель
географіі
Вища
17
6-11
2011
2011
9
Янченко Тетяна Анатоліівна
Киїнська
 ЗОШ І-ІІІ ст.
Вища,
ЧДПІ ім.Шевченка
Вчитель
історїі, правознавства
Вчитель
географії, історіі, етики
Вища, старший вчитель
23
5-10
2010
2010
10
Демченко Олександр Олексійович
Вища,
ЧДПУ ім.Шевченка
Вчитель математики, інформатики
Вчитель
географії
І
16
6-9
2010
2012
ІІ. ПІДВИЩЕННЯ ФАХОВОГО І МЕТОДИЧНОГО РІВНЯ СЛУХАЧІВ МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ

п/п
ПІБ
Тема (проблема)
Форма завершення
Термін
Де буде
 використано
1
Нестерчук
ТетянаМиколаївна

.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій як засіб підвищення ефективності навчального процесу 
Засідання РМО, створення проектів, презентацій
2012- 2016
Міжшкільних та районних методоб'єднаннях, надання колегам для використання
2
Хандога
Оксана Петрівна


Проблемне навчання на уроках хімії та біології
Доповіді, створення презентацій
2012-2017
На уроках зі своїх предметів, надання колегам для використання
3
Целик
Валентина Іванівна


Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі з метою підвищення компетентності учнів на уроці хімії та біології
Доповідь, 
засідання РМО
2012-2017
Міжшкільних та районних методоб'єднаннях
4
Шостак
Інна Михайлівна


Реалізація мотиваційного компонента на уроках хімії та біології
Доповіді, створення презентацій
2012-2017
Міжшкільних методоб'єднаннях
5
Удодова
Галина Андріївна



Інноваційний підхід до формування пізнавальної активності школярів на уроках біології
Засідання РМО, презентацій
2013-2016
Надання колегам для використання
6
Дорошенко
Наталія Петрівна

Застосування нння овітніх інформаційних технологій на уроках хімії та біології
Виховні заходи, реферати
2013-2017
На уроках зі своїх предметів
7
Ольховик
Євгенія Петрівна

Розвиток зацікавленості учнів до предмета шляхом впровадження ігрових форм
Виховні заходи, реферати
2012- 2016
На уроках зі своїх предметів
8
Ковальська
Наталія Іванівна
Мотиваційний компонент як важлива передумова засвоєння і використання географічних знань
Засідання РМО
2012-2017
Міжшкільних та районних методоб'єднаннях, надання колегам для використання
9
Янченко
Тетяна Анатоліівна

Вплив стилю педагогічного спілкування на пізнавальну активність учнів на уроках геогафії
Засідання РМО
2010 - 2015
Міжшкільних та районних методоб'єднаннях
10
Демченко Олександр Олексійович
Формування навичок самостійної роботи учнів на уроках географії
Доповіді
2010-2015
Міжшкільних методоб'єднаннях
ІІІ. ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ
п/п
Зміст роботи (тема уроку, практичного заняття…)
Дата
виконання
Хто виконує
Примітки
Засідання № 1 ( 17.09.2014)
Нормативно-правове забезпечення
викладання предметів природничого циклу  у 2014-2015 н.р.
1
Аналіз проведення  роботи МО в 2013-2014 н. р.


Вересень (ІІІ тиждень)

Члени МО
Жавинська ЗОШ І-ІІ ст.
2
Методичні поради. Опрацювання нормативно-правових документів :
- Методичні рекомендації  щодо організації навчально-виховного процесу на уроках природничих дисциплін у 2014 – 2015 н. р.
Нестерчук Т.М.

3
Інформація. «Розвиток мотиваційного потенціалу особистості учня до здорового способу життя через діяльність вчителя»
Нестерчук Т.М.

4
Обговорення і затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2014-2015 н. р.
Нестерчук Т.М.


5
Презентація. З досвіду роботи. Проектна діяльність. Науково-дослідницька робота.
На базі Жавинської ЗОШ
Нестерчук Т.М.

6
Діагностування вчителів.
Нестерчук Т.М.

7
Огляд методичної літератури. Подорож сторінками фахових газет і журналів.
Шостак І. М.

Робота в період між засіданнями:
1. Організація роботи з обдарованими учнями. Участь учнів в екологічних конкурсах.
2. Дотримання нормативно-правових документів, що регламентують навчально-виховний процес у  
   школі.
3. Проведення тиждня хімії, біології, географії  (жовтень, за окремим планом).
4. Організація та проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.

Засідання № 2 ( 19.11.14)
Принципи дидактики в навчанні природничих наук

1
З досвіду роботи.  Презентація
«Принципи дидактики в навчанні природничих наук»


Листопад (ІІІ тиждень)

Целик В.І


Киїнська ЗОШ І-ІІІ cт.
2
Творча дискусія на тему: Роль проблемних методів навчання при проведенні нестандартних уроків
Хандога О.П.


3
Взаємоперевірка готовності навчальних кабінетів до нового навчального року. Ефективність використання можливостей кабінету.
Вчителі - предметники

4
Круглий стіл. Обговорення матеріалів щодо проведення шкільних олімпіад з предметів природничого циклу.
Дорошенко Н.П.
Удодова Г.А.

5
Практикум. Взаємовідвідування уроків хімії, біології та географіі.

Відкритий урок на базі Киїнської ЗОШ І-ІІІ ст.
Целик В.І.
Хандога О.П.
Янченко Т.А.

6
Експрес-інформація. Бібліографічний огляд літератури.
Хандога О.П.



Робота в період між засіданнями:
1.      Участь у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.
2.      Участь учнів в екологічних конкурсах, МАН.
3. Участь учнів у Міжнародному природничому конкурсі « Колосок осінній».
4. Підготовити зразки директорських контрольних робіт.
5. Працювати над самоосвітою, систематично поповнювати портфоліо.
6. Участь в педагогічних конкурсах: ІКТ, «Учитель року».
Засідання № 3 (14.01.14)
Роль задач у навчанні природничих наук
1
Підсумки перевірки результатів навчальних досягнень учнів за І семестр 2014-2015 н.р., участі у ІІ турі олімпіад з базових дисциплін


Січень  І тиждень)

Шостак І. М.
Ковальська Н.І.
Радянсько-Слобідська ЗОШ І-ІІІ ст.
2
Доповідь « Роль задач у навчанні природничих наук»
Целик В.І.

3
Шляхи розвитку мотиваційного потенціалу особистості учня до здорового способу життя через діяльність вчителя
Дорошенко Н.П.

4
Аналіз наслідків предметних олімпіад. Шляхи подолання недоліків, допущених у них.
Янченко Т.А.
Вчителі - предметники

5
Обмін досвідом. "Використання ІКТ на уроках хімії, біології»
Шестак І. М.
Нестерчук Т.М.

6
Взаємовідвідування уроків хімії, біології. Майстер-клас із застосуванням інноваційних технологій.

Відкритий урок на базі Радянсько-Слобідської
Шостак І. М.
Ковальська Н.І.

7
Огляд новинок методичної та науково – популярної літератури.
Хандога О.П.


Робота в період між засіданнями:
  1. Участь у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.
2. Засідання вчителів хімії та біології «Від уроку до наукової роботи»
3. Участь учнів у Міжнародному природничому  конкурсі «Колосок- 2015».
4. Участь учнів в екологічних конкурсах.
Засідання № 4 (28.03.14)  
 Методика профільного вивчення хімії, біології
1
Методика профільного навчання хімії, біології учнів. «Калейдоскоп  ідей» (про методи і прийоми  педагогічної  майстерності )


Березень  У
тиждень)

Удодова Г.А.
Старобілоуська ЗОШ І-ІІІ ст.
2
Вивчення Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти
Вчителі - предметники

3
Організація  самоосвіти  вчителів  МО  протягом  2014 – 2015 н.р.
Вчителі - предметники

4
Розгляд матеріалів ДПА з біології, хмії, географії.
Вчителі, що атестуються:
Удодова Г.А.

5
Практикум . Взаємовідвідування уроків хімії, біології.
Розробка та захист фрагменту уроку з використанням ІКТ.

Відкритий урок на базі Старобілоуської ЗОШ І-ІІІ ст.
Удодова Г.А.
Ольховик Є. П

6
Творчий звіт вчителів про роботу над методичною проблемою, які атестуються у 2014 – 2015 н.р.


7
Огляд нових освітніх сайтів. Презентація педагогічних новинок.
Дорошенко Н.П.
Ольховик Є. П.


Робота в період між засіданнями:
1. Організувати учнів на проведення конкурсу-виступу екологічних бригад. Підготовка учнів до ДПА  
     та ЗНО 2015 року.
2. Участь учнів у Міжнародному природничому конкурсі « Колосок весняний».
3.  Прийняти активну участь в акціях охорони довкілля.
Засідання № 5 ( 29.04.14 )
1
Огляд  нормативно-правових документів щодо організації навчальної практики, екскурсій  та порядку закінчення  2014 – 2015 навчального року, проведення ДПА та ЗНО

Квітень
Дорошенко Н.П.
Шестовицька ЗОШ І-ІІ ст.




2
Аналіз стану успішності учнів за 2012-2013 навчальний рік.
Ковальська Н.І.
Вчителі - предметники

3
Діагностування вчителів
Вчителі - предметники

4
Аналіз майстер-класів вчителів природничого циклу  із застосуванням інноваційних технологій.
на базі Шестовицької
Дорошенко Н.П.
Демченко О.О.

5
Звіт вчителів про виконання планів та програм.
Звіт про роботу кабінетів біології, хімії, географіі.
Вчителі - предметники
Зав.кабінетими

6
Підведення підсумків роботи МО у 2014– 2015 н.р. Диспут «Модернізація навчально-виховного процесу: проблеми та можливості».
Нестерчук Т.М.

Робота в період між засіданнями:
1. Підготовка учнів до ДПА та ЗНО 2014 р.
2. Участь в районному педярмарку «Творчі сходинки освітян).
3. Планування роботи МО на 2015 – 2016 н.р. (травень – червень).










ІV. ВИВЧЕННЯ ТА ПОШИРЕННЯ ПЕРСПЕКТИВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

№ п/п
Адреса досвіду
Проблема, яку вивчають
Хто вивчає
1

Михайло-Коцюбинська гімназія,
Шолох В. М., вчитель біологіі
Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках біології

Нестерчук Тетяна Миколаївна
2

Киїнська ЗОШ І-ІІІ ст.
Целик В. І., вчитель хімії та біології


Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі з метою підвищення компетентності учнів на уроці хімії та біології

Хандога
Оксана Петрівна



3

Михайло-Коцюбинська гімназія,
Шолох В.М., вчитель біології

Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках біології
Целик
Валентина Іванівна


4

Михайло-Коцюбинська гімназія,
Шолох В.М., вчитель біології

Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках біології
Шостак
Інна Михайлівна



5

Михайло-Коцюбинська гімназія,
Шолох В.М., вчитель біології

Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках біології
Удодова
Галина Андріївна



6

Киїнська ЗОШ І-ІІІ ст.
Целик В. І., вчитель хімії та біології


Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі з метою підвищення компетентності учнів на уроці хімії та біології

Дорошенко Наталія Петрівна



7
Довжицький НВК
Кравченко М.М., вчитель географіі
Мотиваційний компонент як важлива передумова засвоєння і використання географічних знань
Ольховик
Євгенія Петрівна

8
Довжицький НВК
Кравченко М.М., вчитель географіі
Мотиваційний компонент як важлива передумова засвоєння і використання географічних знань
Ковальська
Наталія Іванівна
9
Довжицький НВК
Кравченко М.М., вчитель географіі
Мотиваційний компонент як важлива передумова засвоєння і використання географічних знань
Демченко Олександр Олексійович


V. РОБОТА З ВЧИТЕЛЯМИ-ПОЧАТКІВЦЯМИ

п/п
Зміст роботи
Термін
виконання
Хто
відповідає

1

Закріпити наставника за молодим вчителем Ольховик Євгенією Петрівною.
вересень


адміністр.
школи 
2
Ознайомити учителя-початківця із веденням шкільної документації.
 серпень
  
 методист
   РМК
3
Обговорення інструктивно-методичних реко­мендацій щодо вивчення шкільних дисциплін.
серпень
Керівник МО

4
Інструктаж молодого вчителя «Планування, вивчення навчального матеріалу. Особливості викладання предметів. Виконання навчальних програм»
вересень

Вчитель-наставник
5
Бесіда. Поради психолога молодому вчителю.
 жовтень

Психолог

6
Відвідати уроки вчителя-наставника з їх подальшим обговоренням. Результати відвідування відповідно оформити.
Протягом року
Ольховик Є.П.
7
Спільне складання календарно-тематичних планів, конспектів уроків
вересень

Вчитель-наставник
8
Консультація. Підготовка вчителя та учнів до уроку. Система вимог до сучасного уроку. Опрацювання типів та структури уроків
 жовтень

Вчитель-наставник
9
Семінари-практикуми МО. Відвідування й аналіз уроків, виховного заходу.
згідно графіку
Керівник МО
10
Практична порада. Про причини конфліктів між учителями та батька­ми та як їм запобігти.
грудень
Психолог
11
Взаємовідвідування уроків: наставник – молодий спеціаліст.
 Протягом року  
Наставник-
спеціаліст
12
Змоделювати урок певного типу (за вибором) і захистити його
листопад
Ольховик Є.П.
13
Консультація . Підготовка вчителя до уроку.
Постійно
Вчитель-наставник
14
Опрацювання статей із фахових журналів, газет стосовно сучасного уроку.
Постійно 
Ольховик Є.П.
15
Підготуватися  до дискусії на тему «Інноваційні технології: пошуки, проблеми».
лютий
Ольховик Є.П.
16
Змоделювати урок із застосуванням інноваційних методів і прийомів роботи та захистити його.
грудень
Ольховик Є.П.
17
Cпільні відвідування уроків досвідчених колег і ретельний їх аналіз
лютий
Вчитель-наставник

Опрацювання педагогом-початківцем методичної літератури.
Постійно 
Ольховик Є.П.
18
Надання молодому вчителю рекомендацій щодо самоосвіти
листопад

19
Консультація: Опрацювання загальних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів
жовтень
Вчитель-наставник
20
Методичні поради: «Молодий учителю, вироби власний стиль»
грудень
Вчитель-наставник

VІ. ВИВЧЕННЯ РІВНЯ ВИХОВАНОСТІ, ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

№ п/п
Зміст роботи
Дата виконання
Хто виконує
1
Залучати учнів до участі в шкільних олімпіадах.
В час проведення
Вчителі- предметники
2
Залучати учнів до участі в районних олімпіадах.
В час проведення
Вчителі- предметники
3
Здійснювати контроль, дотримуючись дидактичних принципів: систематичність, всебічність, індивідуалізація.

Протягом року
Вчителі- предметники
4
Проводити індивідуальні заняття з обдарованими та слабо встигаючими учнями.

Протягом року
Вчителі- предметники
5
Залучати учнів до проведення тижня хімії, біології та географіі.

В час проведення
Вчителі- предметники
6
Залучати учнів до участі в екологічних конкурсах.
Протягом року
Вчителі- предметники
7
Застосовувати різні види контролю: поточний, періодичний, тематичний, самоконтроль, підсумковий.

Протягом року
Вчителі- предметники
8
Виконувати різні форми перевірки навчальної діяльно-пізнавальної діяльності учнів; індивідуальну, групову, в парах, фронтальну.

Протягом року
Вчителі- предметники
9
Провести контрольні зрізи знань з хімії,  біології та географіі в 5-11 класах (семестрові).

Грудень, травень
Вчителі- предметники
10
Аналіз результатів контрольних робіт. Вироблення рекомендацій для усунення недоліків.
Грудень, травень
Вчителі- предметники
11
Аналіз рівня знань, умінь,  навичок та успішності учнів.
В кінці семестру
Вчителі- предметники
12
Провести ДПА у 9-ому і 11-ому класах.
Травень, червень
Вчителі- предметники
13
Взаємоперевірка ведення шкільної документації.
Під час засідань
Вчителі- предметники








VІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

№ п/п
Зміст роботи
Дата виконання
Хто виконує
1
Розробити індивідуальний план роботи з обдарованими дітьми.

Вересень
Вчителі- предметники
2
Залучити учнів до участі в шкільних та районних олімпіадах.

Жовтень Листопад
Вчителі- предметники
4
Залучити дітей до участі у проведенні предметних тижнів.

Жовтень
Вчителі- предметники
5
Участь у Міжнародному природничому конкурсі “Колосок осінній”.

Листопад
Вчителі- предметники
6
Участь у Міжнародному природничому конкурсі “Колосок весняний”.

Квітень
Вчителі- предметники
7
Залучати обдарованих дітей до роботи еколого-натуралістичного гуртка.

Протягом року
Вчителі- предметники
8
Залучати обдарованих дітей до написання робіт МАН.

Протягом року
Вчителі- предметники
9
Залучати учнів до активної участі у підготовці і проведенні предметних тижнів.
В дні проведення
Вчителі- предметники
10
Забезпечити участь учнів у конкурсах, турнірах, змаганнях.

Протягом року
Вчителі- предметники
11
Проводити індивідуальні заняття з обдарованими учнями.

Протягом року
Вчителі- предметники
12
Провести інтелектуальну гру “Найрозумніший”.

Лютий
Вчителі- предметники
13
Організувати позакласну  роботу з обдарованими дітьми через діяльність у гуртках, тренінгах.

Протягом року
Вчителі- предметники
14
Використовувати у навчанні інтерактивні методи та новітні технології.

Протягом року
Вчителі- предметники







VІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ

№ п/п
Зміст роботи
Дата виконання
Хто виконує
1
Провести тиждень біології, хімії та географіі.

Жовтень
Вчителі- предметники
2
Організувати роботу еколого-натуралістичного гуртка.

Протягом року
Керівники гуртків
4
Брейн-ринг “У світі цікавої біології та географіі ”.

Лютий
Вчителі- предметники
5
Випускати екологічні та предметні газети.

Раз в місяць
Вчителі- предметники
6
Провести шкільну олімпіаду.

Листопад
Вчителі- предметники
7
Взяти участь у районних олімпіадах з хімії та біології.

Грудень
Вчителі- предметники
8
Дослідницька робота учнів з біології та екології.

Протягом року
Вчителі- предметники
9
Участь учнів в екологічних конкурсах.

Протягом року
Вчителі- предметники
10
Надати допомогу учням у написанні наукових робіт конкурсу-захисту МАН.

Протягом року
Вчителі- предметники
11
Участь учнів у Міжнародному природничому конкурсі « Колосок».

Листопад,
 квітень
Вчителі- предметники
12
Прийняти активну участь у акціях охорони довкілля.

Вересень-жовтень,  квітень
Вчителі- предметники
13
 Організувати учнів на проведення конкурсу-виступу екологічних бригад.

Березень-квітень
Керівники гуртків
14
Організувати участь в екологічних конкурсах і акціях.

Протягом року
Вчителі- предметники